Dag nio – Min tro

Jag är en troende kristen, så är det bara. Det finns inte så mycket att säga förutom att jag vet att han finns, Gud alltså. Jag känner det, han finns. Annars hade jag inte orkat med allt jag faktiskt har gjort. Han hjälper mig igenom allt, han är bäst. Så är det bara. Alla fredagskvällar i kyrkan, alla läger och alla gånger han har berört mig, tagit hand om mig och fyllt mig med energi. Han är rätt bra av, han den där Gud. Världsbäst, universumbäst.

Det finns bara en sak som är finare än pojkar som ber, eller lovsjunger. Det är han de ber eller lovsjunger till. SÅ kommer det alltid att vara. Älskade, älskade Gud.

Bild tagen på en av de bästa lägerna genom tiderna, Smile. Jag är alltid som lyckligast på kristna läger, but who isn't? Jag trivs bäst när jag har en massa troende runt mig, det kanske låter konstigt men det är så annorlunda. Det är en sådan trygghet på något vis, underbart.


1
Andie

Jag tror nog att ängen oxå är lessen :(



En tung ko är nog inte så kul att ha på sig.... inte koskit heller för den delen :o