En dröm, mitt i natten

Jag kan inte sova. Jag har lust att hämta Elle som ligger på nedervåningen men vågar inte på grund av min rädsla för mörker. Usch! Så här ligger jag och kommer på mig själv med att vilja städa. Tokigt värre. Men, inte kan man städa när klockan närmare sig tolv på natten? Märklig känsla, en härlig men i mitt fall relativt sällsynt sådan. Jag vill verkligen, men jag borde sova, möjligtvis efter att först ha drömt mig igenom Elle. Men så är det det där med min dumma dumma mörkerrädsla, fy på den! Äsch, jag får ta med mig mobilen som ficklampa och göra det snabbt! Utan att klampa i trappan så att jag väcker mamma såklart. Jag tycker att jag borde växa ifrån detta snart, det är väl inte farligt med mörker, egentligen? Nu gäller det minsann! Elle - här kommer jag!

Imorgon städar jag på rummet, oavsett om jag känner för det eller inte. Bädda om sängen ska jag också göra, och få Olle att städa toaletten. Menmen, det ordnar sig! Jag har så mycket att vara glad för i övrigt!